معرفی > هواشناسی قزوین > چارت سازمانی > مدیریت هواشناسی استان > کارشناس روابط عمومی > طرح تکریم

طرح تکریم مردم وجلب رضایت ارباب رجوع)

مقدمه:
عبارتست از: به حداکثر رساندن مشارکت کارکنان در ارتقاء کیفیت
طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری به منظور ارتقاء و حفظ کرامت مردم بوجود آمده است و اهم اهداف آن عبارتست از:
۱-اطلاع رسانی مناسب به مراجعان درباره نحوه خدمت رسانی
۲-بازنگری،اصلاح و مهندسی مجدد روشهای انجام کار بمنظور ایجاد سهولت و افزایش سرعت و دقت در خدمت رسانی به مردم
۳-تدوین منشور اخلاقی سازمان
۴-نظر خواهی از مراجعان درباره کیفیت خدمت دهی و چگونگی بر خورد کارکنان
۵-ایجاد ساز و کارهای لازم به منظور تشویق کارکنانی که موجب رضایت خدمت گیرندگان میشوند و بر خورد با کارکنان خطا کار
کار آمدی نظام اداری به میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط دستگاههای دولتی سنجیده میشود و طرح تکریم ارباب رجوع زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی ،بعنوان بزرگترین سرمایه برای نظام اداری گردد.
از جمله تاکتیکهای افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء سطح اعتماد عمومی میتوان به اقداماتی چون ارتقاء کیفیت ،سرعت و دقت در ارائه خدمات،اطلاع رسانی مناسب به مراجعین،اصلاح و مهندسی مجدد روشهای انجام کار و تدوین منشور اخلاقی اشاره کرد.
طرح تکریم ارباب رجوع باید به دور از هر گونه شعار اجراء شود که هم در برگیرنده رضایتمندی مشتریان و هم بهره وری دولت باشد.ایجاد بهره وری صحیح از طریق بهبود در نرم افزارها امکانپذیر خواهد بود نه بهبود در سخت افزارهاو تکنولوژی.
در جهت خارج نمودن طرح تکریم از شعارزدگی و نهادینه کردن آن در سازمان میبایست به آیتم هایی نظیر: نظام حقوق و دستمزد،رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان جذب و گزینش نیروها به صورت علمی و دقیق ارزشیابی مشاغل ،انضباط کاری و علاقه به کار و بالاخص آموزش در این خصوص توجهی خاص داشته باشیم.
سرعت و دقت در پاسخگویی دو فاکتور اساسی در جلب رضایت ارباب رجوع است در واقع احترام به ارباب رجوع ،گشاده رویی در پاسخگویی وسایلی از این دست بخشی از قضیه است و بخش اصلی و مهم موضوع ارائه پاسخی درست و منطقی است که در اسرع وقت به ارباب رجوع داده شود بنابراین جدای از مثبت یا منفی بودن پاسخ صحیح و توام با دقت را با گشاده رویی و سعه صدر به موقع به اطلاع مراجعین برسانیم.تشکیل سایت اینترنتی میتواند به عنوان اولین و سریعترین گام در ارائه اطلاعات باشد.
هوا واقلیم از مبا حث اصلی در مسا ئل جهانی محیط زیست وتوسعه بوده که امروزه جایگاه ویژه ای در صدر برنامه های کلان بین المللی دارد.
هواشناسی دارای کاربرد گسترده وسیعی در زمینه های مختلف بوده که این گستردگی ووسعت زمینه ساز انجام مطالعات دقیق به منظور برنامه ریزی میباشد . با توجه به تاثیری که وقوع پد یده های مخرب طبیعی بر زندگی انسانها دارد، اهمیت آن بیش از بیش نمایان میشود .

وظایف اساسی :
وظیفه اصلی اداره کل هواشناسی استان احداث وتکمیل وتوسعه انواع ایستگاههای هواشناسی جمع آوری آمار اطلاعات مربوط به هوا واقلیم ،اجرای پروژه های تحقیقاتی ،صدور پیش بینی های به موقع و اطلاع رسانی در اسرع وقت وهمچنین همکاری با سایر سازمانها و ارگانها در انجام کارهای تحقیقاتی مشترک در زمینه های مختلف ( کشاورزی ، هیدرولوژی و...) می باشد .

خدمات قابل ارائه :
۱- صدور پیش بینی های کوتاه مدت ،میان مدت ،اخطاریه وهشدارهای جوی هواشناسی .
۲- ارائه پیش بینی ،اطلاعیه ها ووضعیت جوی استان به صداوسیما .
۳- ارائه آمار واطلاعات هواشناسی به کاربران در اسرع وقت .
۴- همکاری با دانشجویان ومحققان در تهیه پایان نامه های دانشجویی.
۵- تهیه وتوزیع سالنامه هواشناسی.
۶- تهیه وتوزیع بولتن های ماهیانه ،فصلی ،سالیانه هواشناسی
۷- تهیه وتوزیع شناسنامه های اقلیمی.
۸- اعلام وضعیت جوی مرکز استان به هواپیمایی خدمات ویژه جهت انجام امور مربوطه بصورت ۲۴ ساعته .
۹- برگزاری نمایشگاههای علمی وتخصصی هواشناسی جهت آشنایی عموم مردم با خدمات هواشناسی.
۱۰- بکار گیری تلفن ۱۳۴واعلام وضعیت جوی استان وکشور در ۲۴ ساعت آینده .
۱۱- صدور پیش آگهی ها وتوصیه های هواشناسی کشاورزی جهت کشاورزان عزیز استان با همکاری سازمان محترم جهاد کشاورزی در هفته ۲ بار.

عمده کاربران اطلاعات هواشناسی
- کلیه دستگاههای اجرایی استان پیش بینی روزانه واطلاعیه ها وهشدارهای هواشناسی بطور روزانه از طریق سیستم شبکه دولت و فاکس ارسال می گردد.
- شرکتهای مهند سین مشاور
- محققین ودانشجویان دانشگاههای استان وسراسر کشور
- هواپیمایی خدمات ویژه قزوین
- برخی از افراد که جهت تحقیقات ومطالعات خود به این آمار و اطلاعات هواشناسی نیاز دارند.

نحوه اطلاع رسانی به مردم :
اداره کل هواشناسی استان فرآورده های بخشهای مختلف اداره کل رااز فرم تخصص آن به فرمهای قابل فهم برای عموم تبد یل نموده واز طریق ذیل در اختیار عامه قرار می دهد.
۱- تلفن هوا گویا (خط ۱۳۴)برای شهروندان محترم قزوینی و(خط ۳۶۸۷۰۳۰-۰۲۸۱)برای سایر شهرستانها پیش بینی ها،اطلاعیه ها ،تفاسیر نقشه های هواشناسی ،توصیه های کشاورزی ووضعیت جوی استان وکشور طی ۲۴ ساعت آینده بوسیله این خطوط در اختیار هموطنان عزیز قرار میگیرد.
۲- خبر استانی تلویزیون قزوین ورادیوقزوین ونیز برنامه های مختلف رادیویی مانند (صبح وزندگی ).
۳- از طریق ارتباط مستقیم تلفنی با اداره تحقیقات اقلیمی برای کاربران تخصص وعموم شهروندان .
۴- از طریق هوا پویا .
۵- از طریق ارسال sms برای کل مدیران استان.
۶- از طریق ایستگاه هواشناسی فرودگاهی قزوین .
۷- از طریق هوانماهای نصب شده ( ترمینال ، استانداری، راه آهن).
۸- وب سایت

مدت زمان انجام کار :
زمان انجام کار در بعضی از مواقع با استفاده از فن آوریهای پیشرفته از یک ماه ویک هفته به یک ساعت ویا کمتراز(۱۰ دقیقه ) کاهش یافته است .

استفاده از فن آوریها:
۱- تهیه نرم افزار های مورد نیاز جهت انجام امور تحقیقاتی وپژوهشی وهمچنین امور مالی واداری .
۲- افزایش تعداد خط تلفن هوا گو از یک به چهار خط با امکان ارتباط از تمام نقاط کشور.
۳- بهنگام نمودن اطلاعات مورد نیاز کارشناسان اداره کل با استفاده از اطلاعات بین المللی از طریق اینترنت.



تعداد بازدید ها از این صفحه: ۹۹۵





تعداد بازدیدکنندگان کنونی: ۲

تعداد کل بازدید کنندگان: ۳۴۱۰۶۱










Copyright © QazvinMet All rights reserved
E-mail : info@qazvinmet.ir - Design and Power by: CaspianITC